1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán medzi obchodníkom a kupujúcim podľa zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z. z.
Obchodník:
Vladimír Petro
IČO: 10736751
IČ DPH: SK1020737674
zapísaný v živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Prešov
Okresný úrad Prešov
Číslo živnostenského registra: 707-7018
Pavlovičovo námestie 36
080 01 Prešov
e-mail: [email protected]
t.č. 051/7721144
Zaslaním objednávky na tovar dáva zákazník súhlas s týmito obchodnými podmienkami a v zmysle § 409 a nasl. Obch. Zákonníka sa objednávka považuje za návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Predmetom predaja sú všetky produkty, ktoré sa nachádzajú v ponuke elektronického obchodu.
2. OBJEDNÁVKA TOVARU
2.1 Tovar si môžete objednať úplným vyplnením objednávky v elektronickom obchode, alebo emailom na adrese [email protected], prípadne telefonicky na tel. č. 051/7721144
2.2 Po odoslaní objednávky dostane kupujúci e-mail s informáciou o zaevidovaní objednávky do systému, toto oznámenie sa nepovažuje za potvrdenie objednávky.
2.3 Odoslaním objednávky zákazník predkladá návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy v zmysle § 409 a nasl. Obchodného zákonníka. Odoslanú objednávku potvrdí obchodník počas pracovných dní do 48 hodín e-mailom, prípadne telefonicky. Potvrdením objednávky obchodník akceptuje návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy, pričom záväznou súčasťou kúpnej zmluvy sú aj tieto Obchodné podmienky.
2.4 Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný druh a množstvo tovaru tak, ako bolo uvedené pri potvrdení objednávky. Obchodník si vyhradzuje právo nedodať objednaný tovar, najmä ak vzniknú pochybnosti o serióznom jednaní objednávateľa, toto nedodanie oznámi e-mailom do 7 dní od objednania.
2.5 Obchodník môže kupujúceho kontaktovať dodatočne telefonicky, e-mailom za účelom overenia objednávky alebo doplnenia prípadných požadovaných informácií.
2.6 Obchodník má právo na zaplatenie dohodnutej ceny od kupujúceho za dodaný tovar v termíne splatnosti zároveň sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť zaň dohodnutú cenu v termíne splatnosti.
2.7 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami po potvrdení objednávky obchodníkom.
3. DODACIE PODMIENKY
3.1 Objednaný tovar bude odoslaný kupujúcemu kuriérom alebo si ho kupujúci môže osobne prevziať na adrese obchodníka t.j. Sabinovská 1/a, Prešov.
3.2 Ak je tovar na sklade, obchodník ho odošle najneskôr do 2 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Pri platbe vopred na účet najneskôr do 24 hod od prijatia platby na účet obchodníka.
3.3 V prípade, že obchodník nebude schopný odoslať tovar v uvedených lehotách, uvedenú skutočnosť kupujúcemu oznámi emailom alebo telefonicky.
3.4 Za doručenie objednaného tovaru obchodník účtuje kupujúcemu poplatky vo výške:
Doručenie kuriérom SR 5€ s DPH
Doručenie kuriérom ČR 7€ s DPH
Doručenie kuriérom v rámci EU 15€ s DPH
Pri nákupe nad 100€ s DPH je doprava tovaru v rámci SR a ČR ZDARMA! Dopravu zabezpečuje nami vybraná kuriérska spoločnosť.
4. VRÁTENIE TOVARU
4.1 Obchodník je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky kupujúceho v prípade, keď nevie zabezpečiť objednaný tovar, o tejto skutočnosti musí okamžite informovať kupujúceho. V prípade platby vopred mu vráti zaplatenú sumu za objednaný tovar v plnej výške, najneskôr do 14 dní na bankový účet kupujúceho, resp. po dohode vyplatí ju v hotovosti v mieste svojho sídla.
4.2 Obchodník má právo zrušiť objednávku aj v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim v prípade chybných alebo neúplných kontaktných údajov uvedených v objednávke kupujúcim.
4.3 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru bez udania dôvodu. Pre uplatnenie práva na odstúpenie musí spotrebiteľ informovať predávajúceho prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia (napr. e-mailom alebo poštou). Kupujúci má povinnosť zaslať tovar najneskôr do 14 dní od odstúpenia.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy:
Komu: Vladimír Petro, Sabinovská 1/A, 080 01 Prešov
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar: ___________
Dátum objednania: ___________
Dátum doručenia: ___________
Meno a priezvisko spotrebiteľa: ___________
Adresa: ___________
Dátum: ___________
Podpis: ___________ (iba ak sa podáva v papierovej forme)
Súbory na stiahnutie:
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
4.4 Ak sa kupujúci rozhodne pre odstúpenie v tejto lehote, je potrebné dodržať nižšie uvedené podmienky:
- písomne kontaktovať obchodníka so žiadosťou o odstúpenie od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a číslom účtu či adresou pre vrátenie peňazí
- ak bol tovar dodaný a kupujúci ho prevzal, je nevyhnutné ho zaslať späť na adresu obchodníka za nasledujúcich podmienok:
1. tovar nesmie byť použitý, motocykel/skúter nesmie javiť známky používania nad rámec bežnej manipulácie potrebnej na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti
2. tovar nesmie byť poškodený
3. tovar musí byť kompletný, vrátane príslušenstva, záručného listu, dokladu o kúpe atd.
4.5 Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, vráti obchodník peniaze za tovar prevodom na účet kupujúceho a to najneskôr do 14 dní po fyzickom obdržaní tovaru.
4.6 Kupujúci môže e mailom zrušiť objednávku bez storno poplatkov len do doby, pokiaľ mu obchodník emailom nepotvrdil objednávku.
4.7 V prípade, že kupujúci doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, bude tento poslaný späť na náklady kupujúceho.
4.8 V prípade nevyzdvihnutia zásielky si obchodník vyhradzuje právo vyúčtovať kupujúcemu obojsmerné prepravné náklady na zásielku v plnej výške podľa cenníka doručovateľskej služby.
5. ZÁRUČNÉ PODMIENKY
5.1 V prípade, že sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe chyby tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu. Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ihneď po doručení. Prípadné vady je povinný oznámiť predávajúcemu bez zbytočného odkladu.
5.2 Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami zákona, trvá 24 mesiacov pokiaľ nie je uvedené inak, s výnimkami stanovenými zákonom. Reklamáciu je možné uplatniť písomne alebo e-mailom a tovar musí byť doručený spolu s dokladom o kúpe.
5.3 Za predpokladu, že súčasťou originálneho balenia tovaru nie je záručný list, funkciu záručného listu plní daňový doklad – faktúra.
5.4 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených zákonom. Odstúpenie je voči obchodníkovi účinné od okamihu, keď je mu doručené prehlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.
6. REKLAMÁCIE
6.1 Reklamácie sú vybavované podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky a uplatňujú sa písomnou formou (faxom, e-mailom, poštou) alebo telefonicky v mieste sídla obchodníka. Rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra, osobného prevzatia v mieste podnikania obchodníka alebo osobného prevzatia na adrese kupujúceho.
6.2 Kupujúci má právo uplatniť si reklamáciu na tovar zakúpený u obchodníka. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar v čistom stave, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov a záručného listu alebo faktúry obchodníkovi.
6.3 Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia kupujúcim.
6.4 Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí, a za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby. Kupujúci má v prípade vady právo na jej bezplatné odstránenie, výmenu tovaru, primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy.
Adresa pre doručenie reklamácií:
Vladimír Petro – Petro a spol.
Sabinovská 1/A
080 01 Prešov
e-mail: [email protected]
051/7721144
6.5 Pri uplatnení záruky sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste, prípadne kontaktuje obchodníka pre spresnenie uplatnenia reklamácie.
6.6 Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pričom výsledok bude kupujúcemu oznámený písomne.
6.7 V prípade, že odborné posúdenie bude obsahovať určenie neoprávnenosti reklamácie tovaru kupujúcim, určenie, že za vadu tovaru nezodpovedá obchodník alebo, že tovar nemá vady znáša kupujúci všetky náklady obchodníka.
6.8 Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná.
6.9 Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do tovaru inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním s tovarom.
7. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
7.1 Obchodník sa zaväzuje, že údaje získané od kupujúceho pri objednávaní, budú slúžiť výlučne pre potreby obchodníka. Obchodník sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne tretej strane. Osobné dáta kupujúcich považujeme za prísne dôverné. Spracúvanie osobných údajov sa riadi Zásadami ochrany osobných údajov dostupnými na stránke petroaspol.sk/ochrana-osobnych-udajov. Kupujúci udeľuje súhlas so spracovaním osobných údajov za účelom vybavenia objednávky.
7.2 Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby obchodník spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú potrebné pri činnosti obchodníka a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci udeľuje obchodníkovi tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 30 dní od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim obchodníkovi a údaje budú následne vymazané.
8. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
8.1 Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na [email protected]), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.
8.2 Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (napr. SOI) alebo použiť platformu Riešenia sporov online (RSO) https://ec.europa.eu/consumers/odr/
8.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodník, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
9.2 Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky.
9.3 Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito podmienkami, a že s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, nezodpovedá obchodník kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky akékoľvek nezrovnalosti alebo nezákonné ustanovenia, budú tieto upravené v súlade s platnou legislatívou bez toho, aby bola dotknutá platnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok.
9.4 Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zák. č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov, zák. č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, prípadne inými predpismi právneho poriadku SR.
9.5 Obchodník a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 8.4.2025. Predávajúci si vyhradzuje právo na ich zmenu. Zmena nadobúda účinnosť dňom jej zverejnenia na webovej stránke.
Dozorný orgán:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 051/ 7721 597
fax č.: 051/ 7721 596
e-mail: [email protected]
REKLAMÁCIE:
Reklamácie sa uplatňujú písomnou formou (faxom, e-mailom, poštou) alebo telefonicky v mieste sídla obchodníka. Rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum osobného doručenia, prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.
Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar v čistom stave, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov a záručného listu alebo faktúry obchodníkovi alebo autorizovanému záručnému servisu. Po vyplnení a odoslaní elektronického reklamačného formulára dostane kupujúci od obchodníka e-mailom automatické potvrdenie prijatia reklamácie.
Obchodník vybaví reklamáciu tovaru do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Obchodník výsledok vybavenia reklamácie oznámi kupujúcemu písomne (faxom, e-mailom, poštou).
Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná.
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do tovaru inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním s tovarom.
Súbory na stiahnutie: